Wlew paliwa jest zdecydowanie za wąski. Wprawdzie pistolet od dystrybutora z benzyną mieści się bez problemu ale wrzucanie surowych kawałków mięsa do zbiornika nastręcza już pewnych trudności. Bo można odnieść wrażenie,  że Peugeot 308 GTI żywi się właśnie mięsem. Nie zna się na żartach, błędów nie wybacza.  A mimo to kierowca je mu prosto z ręki.

Kto uważał na lekcjach historii ten wie, że w starożytnym Rzymie jedną z bardziej cenionych rozrywek przez społeczeństwo były walki gladiatorów. Stanowiły one doskonałe narzędzie w rękach rzymskich władców którzy panowali nad plebsem zapewniając mu „chleb i igrzyska”. Oglądalność zapewniał również fakt, że wstęp na to wydarzenie był bezpłatny. Z biegiem czasu, oraz kolejnymi władcami, igrzyska stawały się coraz bardziej krwawe. I tak, oprócz zwykłych walk gladiatorów, do programu weszło również rzucanie skazańców lwom na pożarcie. A że zwierzęta były wcześniej głodzone przez kilka dni to na arenie stawały się wyjątkowo agresywne.

Pozwalam sobie sięgać do czasów starożytnego Rzymu ponieważ kilka dni temu w moje ręce wpadł również bardzo agresywny lew. A mowa tu o prawdziwym drapieżniku, jakim jest Peugeot 308 GTI.  Uwierzcie mi, że za jego kierownicą chciałoby zasiąść wielu. Mnie to było dane. Co otrzymałam?

Peugeot 308 GTI test, hot hatch, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody

Wyjątkowość tego samochodu już na pierwszy rzut oka ma podkreślać czarno-czerwone malowanie nadwozia Coupe Franche oraz 19-calowe, aluminiowe felgi Carbone GTI. Oczywiście 308 GTI jest również do nabycia w jednokolorowych szatach ale patrzę na niego i dochodzę do wniosku, że to właśnie ta kreacja jest strzałem w dziesiątkę. Kabinę pasażerską również wypełnia sportowy ogień. Masywne, kubełkowe fotele pokryte alcantarą to jest zdecydowanie to, co kobiety lubią najbardziej. Pikanterii dodają czerwone przeszycia jednak umówmy się; najlepsze kryje się zupełnie gdzie indziej. Prawdziwe igrzyska rozpoczynają się bowiem w momencie uruchomienia silnika. Ten, wbrew oczekiwaniom, wcale nie jest duży. To benzynowa, turbodoładowana jednostka o niepozornej pojemności 1.6 litra. Nie radzę jednak drażnić lwa złośliwymi komentarzami ponieważ z tego serduszka inżynierowie wycisnęli 270 KM! W efekcie kto zbyt optymistycznie oceni swoje umiejętności za kierownicą, ten może sobie wyrządzić krzywdę. Bo zasiadając za sterami 308 GTI trzeba być kimś znacznie więcej, niż tylko kierowcą. Trzeba być prawdziwym gladiatorem.

Peugeot 308 GTI test, hot hatch, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody

Do kontroli nad tym zwierzem służy malutka kierownica (gromkie brawa dla jej projektanta) oraz 6-biegowa, manualna skrzynia biegów. Ta ostatnia mogłaby mieć nieco krótsze przełożenia aby szczęścia stało się zadość. Wystarczy jednak mocniej przycisnąć gaz aby  o tym zapomnieć. Zresztą cała szara rzeczywistość usuwa się w cień po ruszeniu z miejsca. Ekipa z Peugeot SPORT zadbała, aby te igrzyska były każdego kierowcy niezapomniane. Przyczynić się ma do tego mechanizm różnicowy Torsen. Dzięki przeniesieniu momentu obrotowego silnika na koło o największej przyczepności ten samochód zakręty po prostu pożera. Dla spragnionych większej ilości pikanterii producent przygotował przycisk Sport. Po jego wciśnięciu w oczach lwa staje prawdziwy płomień. Zegary pokrywają się soczystą czerwienią, dźwięk silnika na wyższych obrotach zbliża się do ryku a pomiędzy zegarami pojawia się podgląd na ilość wykorzystywanej mocy, momentu obrotowego oraz ciśnienia w turbosprężarce. Nie mam więcej pytań. Po kilku dniach spędzonych w jego towarzystwie powiem to po raz pierwszy w życiu: ten samochód ma zdecydowanie za dużo mocy. Tak, wiem, dla miłośników motoryzacji takie pojęcie nie istnieje. Mocy w samochodzie nigdy nie jest za dużo podobnie jak butów w damskiej szafie. Ale wystarczy się nim przejechać aby zrozumieć, że Peugeot 308 GTI potrzebuje prawdziwej areny bo w zakorkowanych ulicach Warszawy temperament wręcz go rozrywa. Mnie chwycił w paszczę, przeżuł i wypluł. A ja? Nisko mu się pokłoniłam.

Peugeot 308 GTI test, hot hatch, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody

Peugeot 308 GTI test, hot hatch, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody

Peugeot 308 GTI test, hot hatch, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody

Peugeot 308 GTI test, hot hatch, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody

Peugeot 308 GTI test, hot hatch, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody

Peugeot 308 GTI test, hot hatch, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody

dsc_2712