Pierwszy rzut oka sprawia, że masz niezły ubaw.  Ale tylko przez chwilę. Zaraz pojawia się zainteresowanie bo widzisz dodatki które zdradzają, że on jednak potrafi ugryźć. I natychmiast jesteś gotowa zawalczyć o miejsce za kierownicą. Zrobisz kółko wokół trzepaka i już nigdy nie zakpisz na widok tego samochodu. Ma silnik umieszczony z tyłu ale to tylko jedna z niespodzianek. Oto Renault Twingo GT bez tajemnic.

Chyba niemal każdy z nas słyszał o przygodach Asteriksa. Główny bohater wraz ze swoimi przyjaciółmi zamieszkiwał niewielką wioskę w Galii. Społeczność była skromna i jednocześnie bardzo niepokorna. Dzielnie odpierała wszelkie ataki ze strony wojsk Juliusza Cezara mimo że te miały miażdżącą przewagę liczebną. Sekret skutecznej obrony? Eliksir. Jego receptura była równie pilnie strzeżona, co receptura Coca Coli bowiem już niewielka ilość dostarczała nadludzkich mocy. W efekcie tego mała, galijska społeczność szła w rzymskie wojska niczym kula w kręgle.

Co wspólnego z przygodami Asteriksa ma firma Reanult? Z pewnością francuski rodowód. Ale nie tylko. Renault również całkiem sporo wie na temat mocy. Najlepszym tego świadectwem jest zespół Formuły 1 oraz Renault Sport – oddział firmy przeznaczony do sportów motorowych. To właśnie z tym pierwszym przez wiele lat był związany nasz brylant Robert Kubica. Decydując się zatem na zakup Clio RS otrzymujemy solidną garść sportowych wrażeń. Mało tego; lada chwila do salonów trafi najnowsza odsłona Megane RS. Ostatnimi czasy tą drużynę super bohaterów zasiliło również …..Twingo.   Tak, to ten najmniejszy model w ofercie producenta który gabarytami przypomina nieco większy resorak.

Swoim wyglądem Twingo GT nie chowa głowy w piasek. Kilka elementów nadwozia skutecznie podkreśla jego sportową naturę. Jest z fantazją i tak miało być. Cieszą zatem oko wielkie, jak na ten segment, 17-calowe felgi, czarne pasy biegnące wzdłuż nadwozia oraz podwójna końcówka układu wydechowego z namiastką dyfuzora. Nie zabrakło również spojlera wielkości deski do prasowania oraz wlotów powietrza zamieszczonych nad tylnymi kołami. Te ostatnie odgrywają  równie ważną rolę, co Al Pacino w filmie „Adwokat diabla”. Mają ułatwiać chłodzenie silnika który, uwaga, znajduje się z tyłu pod podłogą bagażnika. A zatem napęd jest przenoszony na tylną oś. Brzmi jak Porsche 911. Z tą różnicą, że Twingo GT dysponuje mocą 110 KM oraz momentem obrotowym 170 Nm. Spektakularnego palenia opon zatem nie zaliczymy ale na miejskim poligonie zyskamy znacznie więcej: promień skrętu. Bo przednie koła, podczas wszelkich manewrów, zyskują dla siebie znacznie więcej miejsca. I próbując zawracać okazuje się, że bierzemy udział w całkiem niezłym show na skalę Davida Copperfielda. Bo faktu, że ten samochód zawraca w miejscu, nie da się inaczej opisać. Tym sposobem nie ma opresji,  z której byśmy nie wyjechali. Skręcasz kierownicę, naciskasz gaz i już jedziesz w przeciwnym kierunku. A jak naciśniesz go nieco mocniej, to i poczujesz przyjemną falę ciepła, która rozlewa Ci się na twarzy.  Bo mimo że słysząc o mocy 110 KM włos nie staje Ci na głowie, to przy masie 1000 kg może wywołać spory uśmiech na twarzy. I to za każdym razem kiedy wsiądziesz do tego samochodu. Tak, jest nieco głośny. Trzycylindrowe silniki tak już mają a tym segmencie ich obecność jest normą. Miękki, odsuwany dach, za który latem niejeden kierowca dałby się pokroić, również nie pomaga w wyciszeniu kabiny pasażerskiej. Ale to drobiazgi, które finalnie nie mają głosu. Aby radości stało się zadość, producent nieco usztywnił zawieszenie oraz je obniżył. Efekt? Twingo GT nie pokonuje zakrętów, ono je wciąga. I to jedną dziurką.

Renault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjny

Ale co w takim razie znajduje się pod maską? Z pewnością nie jest to dodatkowa powierzchnia bagażowa. Maskę (wykonaną z tworzywa sztucznego) można zsunąć aby moc uzupełnić podstawowe płyny. Bagażnik pozostaje zatem skromny (219 litrów) podobnie jak zbiornik paliwa (35 litrów). Rachunek za wizytę na stacji benzynowej będzie zatem niższy, niż ten otrzymany przy kasie w Rossmanie. Po tygodniu spędzonym za jego kierownicą naprawdę chcesz go mieć. To, co Cię powstrzymuje przed podjęciem decyzji o zakupie to fakt, że krótki wypad za miasto może już zabić ten optymizm. Ale jeżeli w garażu masz miejsce na drugi samochód lub też na wakacje wybierasz inne środki transportu, to właśnie Renault Twingo GT jest tym małym wariatem godnym uwagi. Bo jak mawiał  Johann Wolfgang Goethe „Sama wiedza nie wystarczy, trzeba jeszcze umieć ją zastosować”. I Renault właśnie to zrobiło.

Renault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjny

Tekst i zdjęcia: Anna Nazarowicz

Renault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjnyRenault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjnyRenault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjnyRenault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjnyRenault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjnyRenault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjnyRenault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjnyRenault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjnyRenault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjnyRenault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjnyRenault Twingo test, kobiecy test samochodu, blondynka za kierownicą, baba za kierownicą, kobiety za kierownicą, kobiety i samochody, kobiety kierowcy, kobieta kierowca, motoryzacja, kobiecy portal motoryzacyjny