Jak szybko potrafią biegać koty? Gepardowi rozpędzenie się do setki zajmuje 3 sekundy. Z kolei Jaguar I-Pace potrzebuje skromnych 4,8 sekundy. Efekt „wooow” z pewnością potęguje fakt, że ten drugi to drapieżnik w pełni elektryczny. Ekologiczny nudziarz czy kolejny stopień do przyszłości? Moje pierwsze wrażenia z jazdy rodziły się zarówno na mieście jak również na torze.

Kiedy Tesla zaprezentowała swój samochód, ziemia zadrżała wszystkim pod nogami. Emocje były równie duże, co w dniu ślubu księcia Williama. I wcale nie chodziło o wygląd tych samochodów choć trzeba przyznać, że prezentują się rasowo. Sensację wzbudziły osiągi jakie do tej pory, w przypadku samochodów elektrycznych,  nie śniły się nikomu. Ja miałam to szczęście, że za kierownicą samochodu Tesla spędziłam 2 okrągłe dni. I muszę przyznać, że ta niunia potrafi zrobić wrażenie. Bo elektryczny samochód przeistoczył się w coś znacznie więcej, niż tylko mdłego prymusa. Niestety Tesla nadal nie ma swojego oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce, co wielu osób nie zachęca do zakupu. Na szczęście pojawił się on.

Jaguar, nowy Jaguar, jazda na torze, samochody elektryczne, jakie są zalety samochodów elektrycznych, samochody na prą, najlepszy samochód elektryczny, blog dla kobiet, kobiecy blog, testy samochodów, kobiecy test samochodu, kobiety za kierownicą, kobiety kierowcy, blondynka za kierownicą, blondynka w samochodzie, Anna Nazarowicz, copywriter, copywriting, pisanie tekstów reklamowych,

Jaguar I-Pace to w pełni elektryczny kociak który ma ogromne szanse, aby zawojować rynek. Zgarnia plusy już samym swoim wyglądem. To duży, w pełni rodzinny samochód. Zatem niezależnie od tego, czy na tylnej kanapie zasiądzie para rozkrzyczanych kilkulatków czy zbuntowanych nastolatków, żadne z nich nie będzie narzekało na brak miejsca. A ich temperament pomoże ostudzić dwustrefowa klimatyzacja pozwalająca na ustawienie dwóch różnych temperatur. Więcej powodów do mruczenia jest jednak z w pierwszym rzędzie. Starannie zaprojektowany kokpit to najlepszy dowód na to, że elektryczny samochód nie musi czarować jedynie osiągami. A tak ładnym wnętrzem Tesla już się pochwalić nie może. Podobnie zresztą jak prześwitem. Jaguar I-Pace jest bowiem znacznie wyżej zawieszony co sprawia, że pokonywanie wszelkich nierówności nie odbywa z duszą na ramieniu w trosce o baterie zamontowane w podwoziu.

Samochód posiada aż dwa serca w postaci opracowanych przez Jaguara silników elektrycznych. Wspólnymi siłami generują one moc 400 KM oraz 696 Nm momentu obrotowego. A to cyferki, które są obietnicą naprawdę przyjemnych wrażeń z jazdy. Do tego rozkład masy 50/50 oraz 4,8 sekundy do setki i nie miałam już żadnych wątpliwości, że chcę wskoczyć za jego kierownicę w trybie natychmiastowym. Baterie pozwalają na pokonanie 480 km ale Jaguar Polska podjął decyzję najlepszą z najlepszych nie ograniczając się jedynie do snucia się po mieście. Tym sposobem miałam okazję sprawdzić osiągi oraz właściwości jezdne Jaguara I-Pace na torze Jastrząb w Radomiu. Bo tylko na torze, nie zważając na przepisy ruchu drogowego, można samochód bezkarnie rozpędzać, gwałtownie wyhamowywać oraz padać w zakręty niczym dzieciak do basenu z kulkami. I właśnie kilka tego typu manewrów utwierdziło mnie w przekonaniu, że Jaguar nie kłamie a dane techniczne nie są jedynie pustą obietnicą. Bo ten samochód wciska w fotel nieporównywalnie lepiej, niż Tesla.

Jaguar, nowy Jaguar, jazda na torze, samochody elektryczne, jakie są zalety samochodów elektrycznych, samochody na prą, najlepszy samochód elektryczny, blog dla kobiet, kobiecy blog, testy samochodów, kobiecy test samochodu, kobiety za kierownicą, kobiety kierowcy, blondynka za kierownicą, blondynka w samochodzie, Anna Nazarowicz, copywriter, copywriting, pisanie tekstów reklamowych,

Dzięki ćwiczeniom na tzw. szarpakach oraz na płycie poślizgowej miałam okazję przekonać się na własnej skórze, że systemy antypoślizgowe Jaguar I-Pace ma na piątkę z plusem. Ani przy gwałtownym ruszaniu, ani też hamowaniu nie odniosłam wrażenia, że ten samochód znalazł się w sytuacji bez wyjścia. A to, przyznajcie sami, może się okazać przydatne. Samochód równie dobrze radził sobie podczas szybkiego przejazdu na torze. Wybiegani i rozgrzani dla ostudzenia emocji ruszyliśmy na objazd miasta. Przy mniejszych prędkościach w samochodzie panuje cisza niczym w bibliotece. Producent zapewnia, że korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego (100 kW) właściciele będą mogli naładować akumulatory od 0% do 80%  zaledwie w 40 minut. Naścienna, domowa ładowarka pozwoli na uzyskanie takiego wyniku w nieco ponad 10 godzin. Na koniec trochę o pieniądzach. Cennik otwiera kwota 354 900 zł. To koszt najniższej wersji wyposażenia. Dla tych bardziej wymagających klientów są przygotowane dodatkowe trzy. Owszem, to nie jest mała kwota ale też koszty utrzymania elektrycznego samochodu są znacznie niższe. Po jednym dniu spędzonym za kierownicą Jaguara I-Pace mam nadzieję, że tak będzie wyglądać motoryzacyjna przyszłość.

Jaguar, nowy Jaguar, jazda na torze, samochody elektryczne, jakie są zalety samochodów elektrycznych, samochody na prą, najlepszy samochód elektryczny, blog dla kobiet, kobiecy blog, testy samochodów, kobiecy test samochodu, kobiety za kierownicą, kobiety kierowcy, blondynka za kierownicą, blondynka w samochodzie, Anna Nazarowicz, copywriter, copywriting, pisanie tekstów reklamowych,

Tekst: Anna Nazarowicz

Zdjęcia: Jaguar Polska

Jaguar, nowy Jaguar, jazda na torze, samochody elektryczne, jakie są zalety samochodów elektrycznych, samochody na prą, najlepszy samochód elektryczny, blog dla kobiet, kobiecy blog, testy samochodów, kobiecy test samochodu, kobiety za kierownicą, kobiety kierowcy, blondynka za kierownicą, blondynka w samochodzie, Anna Nazarowicz, copywriter, copywriting, pisanie tekstów reklamowych,