To nie jest samochód dla skromnych ludzi. Wyzywająca uroda skutecznie przykuwa wzrok. Tak bardzo, że na jego zakup po prostu trzeba się odważyć.  Wygląda niczym drapieżnik który poluje na każdych światłach. W rzeczywistości nie gryzie. Zgodnie z polskim prawem nie można trzymać w domu lwa. Chyba że jest nim Lexus RC 200t.  

Od tamtej pory minęły dwa lata. A mimo to ja nadal pamiętam ten zapach. Ulica Mokotowska w samym sercu Warszawy. Idąca szybkim i zdecydowanym krokiem mija mnie Monika Olejnik.  Zabawne, to jedna z tych osób która mimo kamuflażu i chęci wtopienia się w tłum zawsze zostanie zdemaskowana. Moją uwagę przykuł  zapach jej perfum. Ciężki, intensywny ale jednocześnie tak piękny, że do dziś nie sposób go zapomnieć.  To, co dało się w nim wyczuć, to przede wszystkim  ciężki pieniądz. Zresztą taka jest rola wszystkich kosztowności: mają kłuć w oko, robić wrażenie, zapadać w pamięć. Drogie samochody nie są tu wyjątkiem.

Słabości? Mam ich niewiele. Ale samochody Lexus znajdują się w ścisłej czołówce. Uwodzi mnie ich wyzywający design oraz sposób, w jaki się prowadzą. Za ich kierownicą odzyskuję równowagę i spokój nawet kiedy mój dzień przypominał pożar w burdelu. Lexus RC 200t był zatem jednym z tych najbardziej wyczekiwanych kandydatów tego roku. Pierwsze wrażenie? Niczym  perfumy Moniki Olejnik; bezczelnie piękny oraz drogi. Agresywne linie nadwozia wręcz hipnotyzują, zwłaszcza w tym popisowym kolorze lakieru. Lexus RC to rasowe coupe. Ma zatem tylko jedną parę drzwi za to każde z nich jest niczym skrzydło od Boeinga. Uchylam je czym prędzej aby  zanurzyć się w krainie Lexusa po uszy.

Wygląd? Nie mam pytań

Wnętrze do złudzenia przypomina to z nieco mniejszego modelu IS chociaż samochód został zbudowany na płycie podłogowej większego brata GS. Kabina pasażerska w całości została wykonana z luksusu oraz elektroniki. Cieszy obecność asystenta wysiadania który po wyłączeniu silnika samodzielnie odsuwa fotel. A skoro już o fotelach mowa:  te, po przejechaniu trasy o długości ponad 300 km skutecznie mnie przeciągnęły na swoją stronę. Na mecie czułam się bardziej zrelaksowana niż na starcie mimo, że miały sportowy charakter. Kanapa z tyłu? Owszem, jest. Dedykowana dla dwóch osób nie wygląda jedynie jak jej obietnica lecz jak przemyślane, wygodne siedzisko. Jednak nie tam widziałam miejsce dla siebie.

Anna Nazarowicz, Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe

Samochód ma duże pazury i ostre kły. Efekt ten potęguje pakiet F-Sport. To nie tylko nawiązanie do Fuji Speedway – toru na którym odbywają się wszystkie testy znacznie mocniejszych  odmian sygnowanych literką F (diabły z piekła rodem). To również elementy nadwozia m.in. kanały do chłodzenia przednich tarcz hamulcowych, 19-calowe felgi oraz nisko profilowe opony zapewniające lepszą przyczepność podczas połykania kolejnych zakrętów.  Lecz mimo to Lexus RC 200t kulturą prowadzenia bardziej przypomina limuzynę niż bestię z otchłani najciemniejszych mocy. Tu każdy element pracuje na to, aby podróżowanie dawało cenne chwile wytchnienia od szarej codzienności. Zawieszenie bierze na swoje barki wszelkie nierówności pilnie strzegąc komfortu wszystkich obecnych na pokładzie.

Prowadzenie – nadal nie mam pytań

Automatyczna, ośmiobiegowa skrzynia wrzuca kolejne przełożenia płynnie i ze stoickim spokojem. Układ kierowniczy to partner, na którego zawsze możesz liczyć bowiem  podczas manewrów na parkingu sam dokręca kierownicę.  Całość sprawia, że to nie jest zwykła jazda samochodem lecz bardzo odprężające przeżycie. Pod maską został ukryty benzynowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 245 KM oraz 350 Nm momentu obrotowego. Niezależnie od wersji, na jaką się zdecydujemy Lexus RC 200t ma napęd przenoszony na tylną oś. Lecz mimo to okiełznanie go wcale nie nastręcza większych problemów chociaż nie miałam okazji się o tym przekonać na mokrej, śliskiej nawierzchni.

Tak, wiem; nie ma ideałów. Dlatego też włożyłam nieco wysiłku aby poszukać wad tego samochodu. To, do czego można mieć zastrzeżenia to wyciszenie kabiny pasażerskiej. Lexus IS przyzwyczaił mnie do ciszy niczym w katedrze Notre-Dame podczas kiedy w RC 200t jest wyraźnie głośniej. To jednak efekt bezramkowych drzwi które stanowią tak miły efekt dla oka. I to by było na tyle. Lexus RC przyszedł na świat aby kłuć w oczy. I muszę przyznać, że robi to jak mało które auto. Bo jak mawiał amerykański jubiler Harry Winston: „Ludzie będą się gapić. Spraw, żeby było warto”.

Anna Nazarowicz, Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe

Tekst i zdjęcia: Anna Nazarowicz

Anna Nazarowicz, Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe

Anna Nazarowicz, Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe

Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe

Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe

Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe

Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe

Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe

Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe

Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe

Anna Nazarowicz, Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe

Lexus RC, Lexus test, RC 200t, kobieta za kierownicą, baba za kierownicą, kobiecy test samochodu, kobiecy portal motoryzacyjny, kobiety i samochody, luksusowe samochody, sportowe samochody, coupe, sportowe coupe