Ikona, która była, jest, i jeszcze długo będzie obiektem pożądania. Każda kolejna generacja Porsche 911 fundowała solidne kołatanie serca, ale to właśnie czwarta odsłona, czyli 993, jest dziś tą najbardziej poszukiwaną. Gdzie kryje fenomen tego samochodu? Ile kosztuje serwis Porsche 911 993 Turbo, oraz ewentualny detaling?

Wielbiciele marki twierdzą, że są samochody, i jest Porsche. Słowa na wyrost? Nie w tym przypadku. Historia Porsche 911 jest długa i bardziej ekscytująca, niż serial „Dynastia”. Samochody sygnowane tym znaczkiem sięgały bowiem po najważniejsze trofea zarówno na torze, jak również podczas rajdów, a konkurencja mogła jedynie stać z boku, zagryzać zęby i patrzeć.

Dziś na rynku bryluje już ósma generacja, co nie zmienia faktu, że jej poprzedniczki nadal stanowią łakomy kąsek dla wytrawnych kolekcjonerów. Ja pod lupę wzięłam czwartą odsłonę, czyli Porsche 911 993. To ostatnia generacja, w której silnik jest chłodzony powietrzem. Dlatego jest tak poszukiwana i wyjątkowa.

Porsche 911 993 Turbo – kilka elektryzujących cyferek

Jak sama nazwa sugeruje, wersja Turbo to już nieco wyżej zawieszona poprzeczka. Pod maską egzemplarza widocznego na zdjęciach został wszczepiony benzynowy, podwójnie turbodoładowany silnik o pojemności 3.6. Generuje on moc 408 KM oraz 540 Nm. Ten urwis rozpędza się do pierwszej setki w 4,3 sekundy, co trzeba przyznać, jest naprawdę imponującym wynikiem, jak na samochód pochodzący z 1995 roku. Generacja 993 mogła się również poszczycić mocniejszymi hamulcami, bardziej opływową linią nadwozia oraz napędem na 4 koła, który po raz pierwszy został użyty w wersji Turbo. Czy teraz rozumiesz fenomen tego samochodu?

serwis Porsche, niezależny serwis Porsche, Porsche 911 koszty serwisu, Porsche 911 993 gdzie kupić, dealer Porsche, gdzie naprawiać Porsche, naprawa Porsche, ile kosztuje naprawa Porsche, olej do Porsche, detaling Porsche, ceramika, powłoka ceramiczna

Serwis oraz detaling – ile to kosztuje?

Nie jest oczywiście tajemnicą, że zakup tak ładnego egzemplarza to niełatwy proces. Porsche 911 993 produkowane było w latach 1993-1998 zatem na rynku można zastać egzemplarze w skrajnie różnym stanie. Trzeba się zatem liczyć z tym, że obok samego zakupu należy się przygotować również na renowację powłoki lakierniczej, odświeżenie wnętrza (renowacja skórzanej tapicerki oraz wybranych elementów) oraz przegląd. Ten, w zależności od ilości pokonywanych kilometrów, trzeba będzie wykonywać systematycznie. Ile to wszystko kosztuje? Poniżej szczegółowe kwoty za powyższe zabiegi, przygotowane dla mnie przez VCentrum – niezależny serwis Porsche dla tego konkretnego egzemplarza:

Porsche 911 993 Turbo:

  • rok produkcji 1995
  • przebieg 128 152 km
  • 399 900 zł
Polerowanie nadwozia 1230 – 1600 zł
Czyszczenie oraz impregnacja skórzanej tapicerki 738 zł
Korekta lakieru i zabezpieczenie powłoką ceramiczną:

  • nadwozia
  • szyb
  • lamp
  • felg
  • pranie wnętrza, pokrycie ceramiką boczków drzwi oraz foteli

 

4059 zł

Koszty przeglądu Porsche 911 993 Turbo (raz do roku lub co  20 000 km):

Płyn hamulcowy (raz na 2 lata) 65 zł
Olej silnikowy (5 litrów) 435 zł
Olej silnikowy Classic (1 litr) 105 zł
Filtr oleju 62,50 zł
Filtr powietrza 103 zł
Świeca zapłonowa 6 szt. (co 40 000 km) 162 zł
Materiały dodatkowe 38 zł
Test komputerowy: odczyt komunikatów/reset błędów 137,76 zł

a do tego koszty usługi:

Koszt wymiany powyższych pozycji 1591,13 zł
Sprawdzenie stanu zawieszenia, układu kierowniczego, układu hamulcowego, wycieków oraz ścieżka diagnostyczna 929,88 zł
Suma przeglądu (części + wymiana + sprawdzenie + test komputerowy) 3 629,27 zł

WAŻNE: Na hasło „Panie wiozą Panów” uzyskasz 12% rabatu na pierwszą usługę serwisową.

Rabat do jednorazowego wykorzystania dla nowego klienta. Prośba o telefoniczną rezerwację terminu w serwisie VCentrum.

tel. 694 489 826 lub 539 533 320

Woronicza 19

Powsińska 69/71

www.vcentrum.pl

serwis Porsche, niezależny serwis Porsche, Porsche 911 koszty serwisu, Porsche 911 993 gdzie kupić, dealer Porsche, gdzie naprawiać Porsche, naprawa Porsche, ile kosztuje naprawa Porsche, olej do Porsche, detaling Porsche, ceramika, powłoka ceramiczna

Zdjęcia: VCentrum – niezależny serwis Porsche

serwis Porsche, niezależny serwis Porsche, Porsche 911 koszty serwisu, Porsche 911 993 gdzie kupić, dealer Porsche, gdzie naprawiać Porsche, naprawa Porsche, ile kosztuje naprawa Porsche, olej do Porsche, detaling Porsche, ceramika, powłoka ceramiczna

serwis Porsche, niezależny serwis Porsche, Porsche 911 koszty serwisu, Porsche 911 993 gdzie kupić, dealer Porsche, gdzie naprawiać Porsche, naprawa Porsche, ile kosztuje naprawa Porsche, olej do Porsche, detaling Porsche, ceramika, powłoka ceramiczna

serwis Porsche, niezależny serwis Porsche, Porsche 911 koszty serwisu, Porsche 911 993 gdzie kupić, dealer Porsche, gdzie naprawiać Porsche, naprawa Porsche, ile kosztuje naprawa Porsche, olej do Porsche, detaling Porsche, ceramika, powłoka ceramiczna

serwis Porsche, niezależny serwis Porsche, Porsche 911 koszty serwisu, Porsche 911 993 gdzie kupić, dealer Porsche, gdzie naprawiać Porsche, naprawa Porsche, ile kosztuje naprawa Porsche, olej do Porsche, detaling Porsche, ceramika, powłoka ceramiczna

serwis Porsche, niezależny serwis Porsche, Porsche 911 koszty serwisu, Porsche 911 993 gdzie kupić, dealer Porsche, gdzie naprawiać Porsche, naprawa Porsche, ile kosztuje naprawa Porsche, olej do Porsche, detaling Porsche, ceramika, powłoka ceramiczna