Kategorie

Instagram

Najczęściej otwierane

serwis BMW Warszawa

„Najmocniejsza litera świata” – mówi o niej bawarski producent. I nie są to jedynie czcze przechwałki. Egzemplarze naznaczone literką M to bowiem diabły z piekła rodem, a cyferki dobitnie mówią same za siebie. Jednak BMW M5 F90 to już bardzo mocna liga – trzeba mieć umiejętności oraz nieco kasy, aby zaprosić ten egzemplarz do wspólnego tańca. Ile konkretnie kosztuje zakup i serwis BMW M5 F90? Zapraszam do lektury.

Mówią, że małe jest piękne ale jak wolisz cieszyć duszę, zamiast oczu, to potwierdzisz, że od rzeczy pięknych zdecydowanie lepsze są te szybkie. Na szczęście producenci samochodów łączenie powyższych walorów opanowali już do perfekcji. W efekcie tego powstają takie cuda, jak BMW M5 F90.

Nie będę się rozwlekać na temat historii, bo nie dla niej kupuje się BMW M5. Nadmienię tylko, że auto jest produkowane od 1984 roku, a na zdjęciach widać najnowszą, szóstą generację. Nie ulega zatem wątpliwości, że to dojrzała, i dobrze dopieszczona konstrukcja. Na uwagę zasługuje fakt, że to pierwsze w historii BMW M5 wyposażone w napęd na wszystkie cztery koła. Co niektórzy wrzasną „Zbrodnia!!” bowiem prawdziwe BMW to napęd na tył ale dobra wiadomość jest taka, że wystarczy kilka kliknięć w menu komputera, aby odłączyć przednią oś. Dzięki temu kierowca może wybierać pomiędzy bezpieczeństwem,  lub tańcem na krawędzi.

Krawędź nie jest tu słowem na wyrost, prezentowany egzemplarz generuje bowiem 600 KM oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Źródłem tych osiągów jest benzynowe, ośmiocylindrowe, turbodoładowane serce o pojemności 4,4 litra. Efekty? Jedynie 3,4 sekundy do pierwszej setki. Do drugiej ciut więcej – 11,1 sekundy zatem to naprawdę szybki łotr. Ile on kosztuje?

Cena zakupu oraz koszty serwisu BMW M5 F90

Ceny nowego egzemplarza z takim (najmocniejszym w ofercie) silnikiem 4,4 o mocy 600 KM  startują w salonach od ok. 560 000 tysięcy. Sporo ale może być drożej bo po doposażeniu w kilka przyjemnych dodatków kwota może poszybować sporo ponad 700 tysięcy złotych. A przynajmniej tak jest skonfigurowany egzemplarz ze zdjęcia, który trafił do oferty VCentrum. Mowa m.in. o karbonowo-ceramicznych hamulcach (dopłata ok. 50 tyś.), sportowym układzie wydechowym oraz osłonie silnika wykonanej z karbonu, chociaż liczba dodatków jest o wiele dłuższa. Prezentowany egzemplarz pochodzi z rynku wtórnego (2018 rok produkcji) i został wyceniony na kwotę 399 tysięcy złotych. Tyle w temacie zakupu.

Ile kosztuje serwis BMW M5?

Zakup tego samochodu to jednak połowa sukcesu bo drugą jest serwis oraz utrzymanie. Jak konkretnie wyglądają koszty serwisu używanego BMW M5 F90? Uwzględniając rocznik prezentowanego egzemplarza, oraz jego przebieg (35 000 km) niezależny serwis samochodów premium VCentrum, przedstawił mi kompleksowy kosztorys serwisu, na który złożył się koszt zarówno samych części (niektóre z nich to oryginały, niektóre zamienniki) jak również koszt ich wymiany.

Jak w każdym samochodzie, tak również w przypadku BMW M5 F90 zaleca się wykonanie podstawowego przeglądu co 15 000 km lub raz do roku. To zatem stałe koszty wpisane w posiadanie tego auta i warto wiedzieć o jakich kwotach mowa zanim zdecydujemy się na zakup BMW M5. A wyglądają one następująco:

Filtr oleju79,25 zł
Filtr kabiny511 zł
Filtr powietrza (2 sztuki)298 zł
Olej silnikowy1 135,70 zł
Koszty serwisu830,25 zł

Standardowy przegląd BMW M5 F90 to zatem 2 854,20 zł brutto.

Jak wiadomo na powyższych czynnościach serwis BMW M5 wcale się nie kończy. Regularnej wymianie ulegają bowiem także inne elementy, takie jak klocki oraz świece. Jak wyglądają dodatkowe koszty związane z wymianą m.in. świec czy też klocków hamulcowych?

Świece zapłonowe oryginalne, 8 szt, wymiana zalecana co 60 000 km973,68 zł
Płyn hamulcowy MOTUL, wymiana zalecana co rok160 zł
Olej przekładniowy ATF 3+ wymiana zalecana co 80-100 000 km2 574,33 zł
Klocki hamulcowe przód (oryginalne)3 811,87 zł
Klocki hamulcowe tył (oryginalne)2 256,99 zł
Czujnik kloców167,85 zł
Czujnik klocków167,85 zł
Koszt serwisu1 959,39 zł

co daje nam łącznie  kwotę 12 071,96 zł brutto.

Pamiętajmy jednak, że częstotliwość wymiany klocków zależy wyłącznie od stylu jazdy użytkownika takiego samochodu. Warto również nadmienić, że raz w roku należy wykonać geometrię oraz wykonać kompleksowy przegląd układu klimatyzacji uwzględniający wymianę (lub uzupełnienie) czynnika. Nie zaszkodzi również ozonowanie kabiny pasażerskiej w celu odkażenia bo już sama radość z prowadzenia BMW M5 nie ma swojej ceny.

serwis BMW Warszawa

WAŻNE: Na hasło „Panie wiozą Panów” uzyskasz 12% rabatu na pierwszą usługę serwisową.

Rabat do jednorazowego wykorzystania dla nowego klienta. Prośba o telefoniczną rezerwację terminu w serwisie VCentrum.

tel. 694 489 826 lub 539 533 320

Woronicza 19

Powsińska 69/71

www.vcentrum.pl

Zdjęcia: VCentrum

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*